Thailand onze laatste bestemming

30 juni 2017 - Thailand, Thailand

Aangekomen in Thailand  en ja dan sta je ineens in Bangkok wat een wereld stad zeg zoooo groot en zoooo veel mensen hier!! Dag 1 hebben we wat hoogte punten in Bangkok bekeken.. vooral vele tempels deze waren indrukwekkender dan die we tot nu toe hebben gezien. We zijn in de tuktuk gestapt en die bracht ons door heel Bangkok naar alle bezienswaardigheden. We hadden een mooi prijsje afgesproken 20 thb dat is niet eens 1€ na de 3e tempel kwamen we terug op de afgesproken plek, was onze tuktuk ineens weg.. vreemd!! overal zoeken geen tuktuk (we hadden hem ook nog niks betaald) wij maar even een hapje eten en wat is het eten hier lekker zeg potverdikkie je weet van gekkigheid niet wat je moet bestellen. Na het eten terug gelopen naar ons hotel want onze tuktuk was hem toch echt gesmeerd.. Savond biertjes wezen drinken op DE bar street khao san road een en al gekkigheid en dronken mensen hier..

Mitch is al eerder in Thailand geweest, leuk om nu de dingen terug te zien waar hij altijd enthousiast over verteld heeft.

De dag daarna zijn we op tour geweest.

Op 130 km ten westen van de hoofdstad ligt kanchanaburi.   In Kanchanaburi werkten in de Tweede Wereldoorlog duizenden geallieerde krijgsgevangenen aan de Birma-spoorlijn. Een van de meest beruchte plekken langs de spoorlijn was de Hellfire Pass, een 1.200 meter lange passage door een berg die moest worden uitgehakt door Britten en Australiërs, van wie velen het slavenwerk niet hebben overleefd. Hier bevindt zich ook de beroemde en beruchte Bridge over the River Kwai.

Eerst werden we naar een museum gebracht om ons in te lezen wat er allemaal gebeurt is bij deze beroemde brug. Vervolgens hebben we zelf over deze brug gewandeld met het geweten dat hier op dit spoor duizenden mensen zijn overleden.. triest en bijna niet te bevatten. Toen de trein in gestapt die ons anderhalf uur over deze reels heeft gereden wat mooie beelden op heeft geleverd..

na anderhalf uur stapte we uit en zijn we naar een olifante farm gegaan..

Wat een leuke beesten zijn dat zeg.. Eerst een stukje boven op de olifant mogen zitten en een stuk gelopen door de natuur.. Mane was zijn naam zijn haren voelde aan als spijkers zo hard.. Mane was 15 jaar oud en had aardig zijn eigen wil en terecht niks moet. Later nog mogen spelen met hem in het water.. Een en al water plezier had hij om ons nat te

spuiten op zijn rug. :-) leuk om een keer mee te maken.

Volgende dag tas ingepakt en nog wat rond gelopen in Bangkok.. Dit keer geen sarong niks bij ons maar wel een mooie tempel tegen komen waar we eigenlijke wel heel graag naar binnen wilde.. Gelukkig had Mitch net een T-shirt gekocht dus ik dat veelste grote T-shirt aan.. me hempje die ik aan had om getoverd als rok en hoppa we mochten naar binnen.. vraag me niet of ik het warm had in al deze kleren dat is wel te zien op de foto Hahaha..

Savonds/snacht door gereisd naar kho tao het duik eiland van Thailand.

Deze 2 dagen hadden we maar 1 taak en dat was sochtends om 06:00 opstaan om om 07:00 te gaan duiken.. en je raad het al deze 2 uilskuikens worden om 08:00 wakker.. oeps boot gemist.. god

dank moesten ze er wel om lachen en konden we met de middag groep mee.. In totaal 4 duiken gemaakt in 2 dagen en men wat was de 3e duik bijzonder mooi.. 30 meter diep gedoken (Daan heeft meteen haar advanced open water deep dive er even bij gehaald "trots"). Tijdens de descent kwamen we pal naast een schol barracuda's te hangen. zo veel vette dingen gezien zie filmpje. Als afsluiter voor we onze ascent maakten een schol van enkele duizenden fusileers. Zo groot dat het niet vast te leggen was met de camera. duiken is niet te omschrijven in woorden hoe mooi en gruwelijk het onderwater leven is!!

Thailand staat bekend om zijn traditionelen Thaise massages.. omgerekend 5€ betaal je hier voor een uur masseren .. Daar hebben we natuurlijk maximaal gebruik van gemaakt.. Maar denk maar niet dat het lekker is zo een massage ze trekken je letterlijk helemaal uit elkaar, zulke kleine poppetjes met zoveel kracht in hun handen bizar. Maar daarna voel je je herboren :-) ..

Voor onze laatste 4 dagen zijn we naar Ko Samui gevaren.. 4 dagen uitslapen feesten en beetje op het strand gelegen. Nu nog de laatste dingetjes kopen en dan zit deze 7 weken lange reis er al weer op en vertrekken we vrijdag terug naar Nederland!!

Kippen vel krijg ik nu ik dit laatste deel van onze reis aan het op schrijven ben. Gister avond tijdens het eten hadden we het er nog over wat is het hoogte punt van onze reis geweest maar we weten het gewoon niet. Alles wat we gedaan hebben was bijzonder,indrukwekkend en heeft een plekje gekregen in ons hoofd en hart.

Een reis die niemand ons meer kan afnemen!

1. Tamara:
    29 juni 2017
    Mooie verhalen maar ook blij jullie straks weer te zien en de verhalen te horen
    Voorzichtige terugreis en geniet nog even
  2. Valerie:
    30 juni 2017
    Helaas het laatste reisverhaal. Maar hoe fijn dat jullie morgen weer thuis komen. Jake en ik zien jullie op het vliegveld!
  3. Melvin:
    6 juli 2017
    Beetje laat , maar heb eindelijk tijd gevonden jullie laatste verhaal en video te kijken. Jullie kunnen zeker terug kijken op iets moois. Wat een reis zeg